Terug naar het DMS software overzicht

Inhoudsopgave

  1. Inleiding
  2. Systeem informatie
  3. Alle functionaliteiten
  4. Meer informatie aanvragen

Wilt u meer informatie over OpenIMS DMS?

Informatie aanvragen
Systeem:

OpenIMS DMS

Open Informatie Management Server (OpenIMS) is een webbased Enterprise Content Management (ECM) oplossing die ingezet kan worden voor het gestructureerd beheren van ongestructureerde informatie zoals documenten, webcontent en e-mail binnen iedere organisatie of als Digitale werkplek.

OpenIMS bestaat functioneel gezien uit een aantal onderdelen. Dit zijn: 

  • Digitale werkplek (DW) een geïntegreerde oplossing van een social intranet met alle elementen van het OpenIMS platform geïntegreerd in een mobile fist layout.
  • Document Management Server (DMS),
  • Content Management Server (CMS),
  • Portaal Server (PS) en
  • Business Process Management Server (BPMS).

OpenIMS is gebaseerd op open technologie en is erg eenvoudig in gebruik, is snel te leren, is snel te implementeren, heeft zeer krachtige functionaliteit, heeft een zeer hoge performance en stelt verrassend lage eisen aan de benodigde hardware. Het kan vanuit uw eigen rekencentrum worden ingezet of als SAAS worden afgenomen.

Leverancier:

OpenSesame ICT

OpenSesame ICT B.V. is een Nederlands softwarebedrijf dat op basis van open standaarden bedrijfsmatige ICT-oplossingen biedt. Hierin is de door u gewenste functionaliteit leidend, niet de techniek.

Ons specialisme is Enterprise Content Management (ECM), vakjargon voor kennismanagement, een optelsom van o.a. document- en webcontentmanagement. Dit doen we op basis van het door ons ontwikkelde OpenIMS platform.

In dat kader zijn we uitstekend op de hoogte van Capture Management (het omzetten van papier naar een toekomstvaste digitale drager zoals PDF/A) op basis van de technologie van ABBYY, combineren wij het geheel met volwassen klantbeheer (CRM) op basis van SugarCRM en ontsluiten we alle informatie middels uw website of intra/extranet door de inzet van webcontentmanagement. Een geïntegreerde full-text zoekmachine maakt het platform compleet.

OpenSesame ICT is ISO 9001:2015 en ISO 27001:2017 (PDF, 579,9 kB) gecertificeerd.

Introductievideo

Screenshots

Platform: Cloud, On-premises, Hosted
Gebruikers: Van 1 tot 250+ gebruikers
Bedrijfsgrootte: Van 1 tot 250+ medewerkers
Budget per gebruiker per maand: Van €1 tot €150+
Budget totaal: Van €5.000 tot €100.000+
Integratie: Boekhouding, Callcenter pakketten, DMS, E-mail programma, ERP, Office, Office for Mac
Mobiel: Android, iOS, Blackberry, Windows Phone
Browser: Chrome, Firefox, Edge, Safari
Database: Access, Btrieve, FoxPro, FileMaker, Hana, IBM DB2, Informix, Microsoft SQL, mySQL, Oracle, Pervasive SQL, PostgreSQL, Progress, Sybase
Support: E-mail, FAQ, Handleidingen, Live Chat, Telefonisch, Video
Lokale support: Nederland, België, Duitsland
Taal interface: Nederlands, Engels, Duits, Frans
Tax compliance: Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Verenigd Koninkrijk, Zwitserland, Andere
Broncode: Open source
Ecosysteem: Ja
Gratis trial: Ja
Sandbox: Ja

Alle functionaliteiten

Platform

Cloud
Primair

On-premises Een on-premises ERP systeem is geheel naar eigen inzicht in te richten. De software en hardware moeten worden aangeschaft waardoor er vooraf een groot bedrag moet worden gereserveerd.
De ontwikkeling van de software die perfect aansluit op uw werkprocessen, zorgt ervoor dat de implementatietijd soms kan oplopen tot een aantal maanden. Na de implementatie bent u zelf verantwoordelijk voor het onderhouden en beveiligen van uw systeem.

On-premises
Primair

Hosted Bij een hosted oplossing koopt u de licentie voor de software en bent u vrij om ermee te doen wat u wenst. Het ontwikkelen van de software en de bijbehorende implementatietijd kan oplopen tot enkele maanden.
De software wordt vervolgens op de servers van een derde partij geïnstalleerd. Hierdoor hoeft u geen hardware aan te schaffen. U bent eigenaar van de software zonder dat u zelf verantwoordelijk bent voor de opslag en beveiliging van de servers.

Hosted
Primair

Hybrid Een hybrid ERP oplossing is een combinatie van een on-premises en een Cloud systeem. U wordt eigenaar van de software welke voor een deel op eigen servers wordt geïnstalleerd.
Slechts een deel wordt ontwikkeld speciaal voor uw bedrijf en het andere deel zijn vrijwel standaard functionaliteiten. Hierdoor wordt de implementatietijd beperkt gehouden en wordt er enkel geld uitgegeven aan maatwerk dat noodzakelijk is.

Hybrid
Geen

Gebruikers

1 tot 10 gebruikers Deze oplossing is beschikbaar voor 1 tot 10 gebruikers.

1 tot 10 gebruikers
Primair

10 tot 25 gebruikers Deze oplossing is beschikbaar voor 10 tot 25 gebruikers.

10 tot 25 gebruikers
Primair

25 tot 50 gebruikers Deze oplossing is beschikbaar voor 25 tot 50 gebruikers.

25 tot 50 gebruikers
Primair

50 tot 150 gebruikers Deze oplossing is beschikbaar voor 50 tot 150 gebruikers.

50 tot 150 gebruikers
Primair

150 tot 250 gebruikers Deze oplossing is beschikbaar voor 150 tot 250 gebruikers.

150 tot 250 gebruikers
Primair

Meer dan 250 gebruikers Deze oplossing is beschikbaar voor meer dan 250 gebruikers.

Meer dan 250 gebruikers
Primair

Bedrijfsgrootte

1 tot 10 medewerkers Deze oplossing is beschikbaar voor bedrijven met 1 tot 10 medewerkers.

S: Minder dan 10 medewerkers
Secundair

10 tot 50 medewerkers Deze oplossing is beschikbaar voor bedrijven met 10 tot 50 medewerkers.

M: Tussen de 10 en 50 medewerkers
Secundair

50 tot 250 medewerkers Deze oplossing is beschikbaar voor bedrijven met 50 tot 250 medewerkers.

L: Tussen de 50 en 250 medewerkers
Primair

Meer dan 250 medewerkers Deze oplossing is beschikbaar voor bedrijven met meer dan 250 medewerkers.

XL: Meer dan 250 medewerkers
Primair

Implementatiebudget SaaS

Tot 25€ per gebruiker per maand
Secundair

€25 tot €50 Deze oplossing is beschikbaar voor bedrijven met een budget van €25 tot €50 per gebruiker per maand.

25€ tot 50€ per gebruiker per maand
Primair

€50 tot €75 Deze oplossing is beschikbaar voor bedrijven met een budget van €50 tot €75 per gebruiker per maand.

50€ tot 75€ per gebruiker per maand
Primair

€75 tot €100 Deze oplossing is beschikbaar voor bedrijven met een budget van €75 tot €100 per gebruiker per maand.

75€ tot 100€ per gebruiker per maand
Beperkt

€100 tot €150 Deze oplossing is beschikbaar voor bedrijven met een budget van €100 tot €150 per gebruiker per maand.

100€ tot 150€ per gebruiker per maand
Beperkt

Meer dan €150 Deze oplossing is beschikbaar voor bedrijven met een budget groter dan €150 per gebruiker per maand.

Meer dan 150€ per gebruiker per maand
Beperkt

Implementatiebudget on-site

Tot €5.000 Deze oplossing is beschikbaar voor bedrijven met een budget tot €5.000.

Tot 5.000€
Geen

€5.000 tot €25.000 Deze oplossing is beschikbaar voor bedrijven met een budget tussen de €5.000 en €25.000.

5.000€ tot 25.000€
Primair

€25.000 tot €50.000 Deze oplossing is beschikbaar voor bedrijven met een budget tussen de €25.000 en €50.000.

25.000€ tot 50.000€
Primair

€50.000 tot €100.000 Deze oplossing is beschikbaar voor bedrijven met een budget tussen de €50.000 en €100.000.

50.000€ tot 100.000€
Primair

Meer dan €100.000 Deze oplossing is beschikbaar voor bedrijven met een budget meer dan €100.000.

Meer dan 100.000€
Secundair

Facturatie

Posities in deelbedragen splitsen
Beperkte ondersteuning
Toewijzing kostenplaatsen
Standaard aanwezig
Rekening- en skontotermijnen bewaken
Standaard aanwezig
Actuele status en details inzien
Standaard aanwezig
Tijdgevoelige bonnetjes weergeven en filteren
Standaard aanwezig
Alarmsysteem
Standaard aanwezig
Statistische analyse
Standaard aanwezig
Gegevens aanvullen
Standaard aanwezig
Bijzonderheden registreren
Standaard aanwezig
Tijdgevoelige bonnetjes weergeven en filteren
Standaard aanwezig
Chat
Standaard aanwezig
Informatie-uitwisseling
Standaard aanwezig
Documenten maken en beantwoorden
Standaard aanwezig
Medewerkers in opmerkingen taggen
Standaard aanwezig
Enquetes maken
Standaard aanwezig

Archiveren

Documenten
Standaard aanwezig

E-Mails E-Mails können im DMS archiviert werden. 

E-Mails
Standaard aanwezig
Bijlagen
Standaard aanwezig
Overig
Standaard aanwezig

Bonnenregistratie

Mail
Standaard aanwezig
Fysiek
Standaard aanwezig
Overig
Nee

Barcodes scannen en identificeren

Barcodes scannen en identificeren
Standaard aanwezig
Barcodes genereren
Standaard aanwezig
Automatisch taggen
Standaard aanwezig
Verschillende typen barcodes
Standaard aanwezig

Digitale handtekeningen

Handtekening in tekst
Standaard aanwezig
Handtekening in plaatje
Standaard aanwezig
Private key
Standaard aanwezig
Public key
Standaard aanwezig
Officiële electronische handtekening
Standaard aanwezig
Officiële tijdcode
Standaard aanwezig

Drag & Drop

E-Mails
Standaard aanwezig
PDF
Standaard aanwezig
Overig
Standaard aanwezig

Mobiele beschikbaarheid

Data mobiel overdragen
Standaard aanwezig
Complete toegang tot alle data
Standaard aanwezig
Documenten scannen
Standaard aanwezig
Tags
Standaard aanwezig

OCR

Tekenherkenning
Standaard aanwezig
Tekstherkenning
Standaard aanwezig
Documentherkenning
Standaard aanwezig

Mapstructuur

Standaardstructuur
Standaard aanwezig
Nieuwe mappen maken
Standaard aanwezig
Mappen verplaatsen
Standaard aanwezig
Mappen hernoemen
Standaard aanwezig
Standaard documenten aanwezig
Standaard aanwezig
Bestaande DMS aan standaard aanpassen
Standaard aanwezig
Standaardstructuur herstellen
Standaard aanwezig

Personeelsmanagement

Algemene gegevens vastleggen
Standaard aanwezig
Filtermogelijkheden voor personeelsdossiers
Standaard aanwezig
Status
Standaard aanwezig
Teams
Standaard aanwezig
Beroep
Standaard aanwezig
Vervolgopleidingen
Standaard aanwezig
Meldingen van afspraken en deadlines
Standaard aanwezig
Inzicht in stukken
Standaard aanwezig
Automatische kopie van stukken
Standaard aanwezig
Automatisch verwijderen van kopieën van akten
Standaard aanwezig
Bericht van aanpassing van stukken
Standaard aanwezig
Organogram
Standaard aanwezig
Verschillende hierarchien aangeven
Standaard aanwezig
Functies uit het personeelsdossier overnemen
Standaard aanwezig
Verantwoordelijkheden definiëren
Standaard aanwezig
Deelstructuren
Standaard aanwezig
Calender view
Standaard aanwezig
Checklists
Standaard aanwezig
Sollicitatiebeheer
Nee
Behoefte aan personeel verwerken
Nee
Vacatures aankondigen
Standaard aanwezig
Verbinding met vacatureplatforms
Standaard aanwezig
Sollicitaties archiveren
Standaard aanwezig
Correspondentie templates
Standaard aanwezig
Arbeidscontract opstellen
Standaard aanwezig

ISO standaarden

ISO 15489-1
Standaard aanwezig
ISO 15489-2
Standaard aanwezig
ISO 82045
Standaard aanwezig
ISO 10166
Standaard aanwezig
Richtlijn elektronische handtekeningen EU 1999/93/EG
Via derde partij

Zoekfunctie

Naar bestandsnaam
Standaard aanwezig
Naar laatste gebruiker
Standaard aanwezig
Naar bestandstype
Standaard aanwezig
Naar tags en slagzinnen
Standaard aanwezig
Naar tickets
Standaard aanwezig
Zoeken op stukken tekst
Standaard aanwezig

Ticketsysteem

Uitgave van tickets bij invoering document
Standaard aanwezig
Documenten en emails gelinkt in de tickets
Standaard aanwezig
Tickets opnieuw indienen
Standaard aanwezig
Zoeken naar tickets
Standaard aanwezig
Tickethistorie voor klantenmappen
Standaard aanwezig

Versiebeheer

Protocollering van veranderingen
Standaard aanwezig
Herstellen van oude stand
Standaard aanwezig
Archivering van afzonderlijke versies
Standaard aanwezig
Coördinatie van gemeenschappelijke inzage
Standaard aanwezig
Verschillende ontwikkelingstakken
Standaard aanwezig

Contractbeheer

Goedkeuring workflows
Standaard aanwezig
Audit proof archief
Standaard aanwezig
Digitale handtekening
Standaard aanwezig
Samenwerkingen
Standaard aanwezig
Mobiele inzage
Standaard aanwezig

Andere functies

Verwerkingsstatus van documenten
Standaard aanwezig
Toestemming
Standaard aanwezig
Apparaatbeheer
Standaard aanwezig
Categorisatie van documenten
Standaard aanwezig
Tegelijk werken
Standaard aanwezig
Rekening voor crediteuren
Standaard aanwezig
Klantmanagement
Standaard aanwezig
Klantenmappen
Standaard aanwezig
Requirements management
Nee

Amendementen

Betalingstermijnen
Nee
Overeenkomsten
Standaard aanwezig
Escalatiestappen
Standaard aanwezig
Doorsturen bij niet behandeling
Standaard aanwezig

Kennisbank

Vragen beoordelen
Nee
Oplossingsproblemen inbrengen
Nee
Bekommentarieren
Standaard aanwezig
Antwoord markeren als opgelost
Standaard aanwezig
Onderscheid voor gebruikers
Standaard aanwezig

Workflow

Workflow-Designer
Standaard aanwezig
Verwerkingsregels integreren
Standaard aanwezig
Scripting-mogelijkheden
Standaard aanwezig
Logisch besluitvormingsproces
Standaard aanwezig
Individuele formulieren
Standaard aanwezig
Deelformulieren
Standaard aanwezig
Eigen script in formulier integreren
Standaard aanwezig

Besturingssysteem

Linux Deze oplossing ondersteunt Linux.

Linux
Primair

Mac OS Deze oplossing ondersteunt Mac OS.

Mac OS
Primair

Windows Vista Deze oplossing ondersteunt Windows Vista.

Windows Vista
Primair

Windows XP Deze oplossing ondersteunt Windows XP.

Windows XP
Primair

Windows 7 Deze oplossing ondersteunt Windows 7.

Windows 7
Primair

Windows 8 Deze oplossing ondersteunt Windows 8.

Windows 8
Primair

Windows 10 Deze oplossing ondersteunt Windows 10.

Windows 10
Primair

Unix Deze oplossing ondersteunt Unix.

Unix
Primair

Anders Deze oplossing ondersteunt ook andere operating systems.

Anders
Primair

Integratie

Kassasysteem
Beperkte ondersteuning
Boekhouding
Standaard aanwezig
Callcenter pakketten
Standaard aanwezig
DMS
Standaard aanwezig
E-mail programma
Standaard aanwezig
ERP
Standaard aanwezig
Office
Standaard aanwezig
Office for Mac
Standaard aanwezig

Mobiel

Android Deze oplossing is geoptimaliseerd voor het mobiele besturingssysteem van Android.

Android
Ja

iOS Deze oplossing is geoptimaliseerd voor iOS, het mobiele besturingssysteem van Apple.

iOS
Ja

Blackberry Deze oplossing is geoptimaliseerd voor het mobiele besturingssysteem van Blackberry.

Blackberry
Ja

Windows Phone Deze oplossing is geoptimaliseerd voor het mobiele besturingssysteem van Windows Phone.

Windows Phone
Ja

Browser

Chrome Deze oplossing is geoptimaliseerd voor Chrome.

Chrome
Primair

Firefox Deze oplossing is geoptimaliseerd voor Firefox.

Firefox
Primair

Internet Explorer Deze oplossing is geoptimaliseerd voor Internet Explorer.

Edge
Primair

Safari Deze oplossing is geoptimaliseerd voor Safari.

Safari
Primair

Database

Access Deze oplossing ondersteunt Access.

Access
Primair

Btrieve Deze oplossing ondersteunt Btrieve.

Btrieve
Primair

FoxPro Deze oplossing ondersteunt FoxPro.

FoxPro
Primair

FileMaker Deze oplossing ondersteunt FileMaker.

FileMaker
Primair

Hana Deze oplossing ondersteunt Hana.

Hana
Primair

IBM DB2 Deze oplossing ondersteunt IBM DB2.

IBM DB2
Primair

Informix Deze oplossing ondersteunt Informix.

Informix
Primair

Microsoft SQL Deze oplossing ondersteunt Microsoft SQL.

Microsoft SQL
Primair

mySQL Deze oplossing ondersteunt mySQL.

mySQL
Primair

Oracle Deze oplossing ondersteunt Oracle.

Oracle
Primair

Pervasive SQL Deze oplossing ondersteunt Pervasive SQL.

Pervasive SQL
Primair

PostgreSQL Deze oplossing ondersteunt PostgreSQL.

PostgreSQL
Primair

Progress Deze oplossing ondersteunt Progress.

Progress
Primair

Sybase Deze oplossing ondersteunt Sybase.

Sybase
Primair

Support

E-mail De leverancier van deze oplossing ondersteunt u bij vragen of opmerkingen per e-mail.

E-mail
Standaard aanwezig

FAQ De leverancier van deze oplossing ondersteunt u bij vragen of opmerkingen door middel van Frequent Asked Questions (FAQ).

FAQ
Standaard aanwezig

Handleidingen De leverancier van deze oplossing ondersteunt u bij vragen of opmerkingen met een uitgebreide collectie handleidingen.

Handleidingen
Standaard aanwezig

Live Chat De leverancier van deze oplossing ondersteunt u bij vragen of opmerkingen met een live chat.

Live Chat
Standaard aanwezig

Telefonisch De leverancier van deze oplossing ondersteunt u bij vragen of opmerkingen met telefonische ondersteuning.

Telefonisch
Standaard aanwezig

Video De leverancier van deze oplossing ondersteunt u bij vragen of opmerkingen met een uitgebreide collectie video's.

Video
Standaard aanwezig

Lokale support

Nederland Deze leverancier biedt lokale ondersteuning in Nederland.

Nederland
Ja

België Deze leverancier biedt lokale ondersteuning in België.

België
Ja

Duitsland Deze leverancier biedt lokale ondersteuning in Duitsland.

Duitsland
Ja

Frankrijk Deze leverancier biedt lokale ondersteuning in Frankrijk.

Frankrijk
Beperkt

Oostenrijk Deze leverancier biedt lokale ondersteuning in Oostenrijk.

Oostenrijk
Beperkt

Verenigd Koninkrijk Deze leverancier biedt lokale ondersteuning in Verenigd Koninkrijk.

Verenigd Koninkrijk
Beperkt

Zwitserland Deze leverancier biedt lokale ondersteuning in Zwitserland.

Zwitserland
Beperkt

Andere Deze leverancier biedt ook lokale ondersteuning in andere landen.

Andere
Nee

Taal interface

Nederlands Deze oplossing is in het Nederlands.

Nederlands
Ja

Engels Deze oplossing is in het Engels.

Engels
Ja

Duits Deze oplossing is in het Duits.

Duits
Ja

Frans Deze oplossing is in het Frans.

Frans
Ja

Andere Deze oplossing is ook in andere talen.

Andere
Beperkt

Spaans Deze oplossing is in het Spaans.

Spaans
Beperkt

Tax compliance

Nederland Deze oplossing is tax compliant voor Nederland.

Nederland
Ja

België Deze oplossing is tax compliant voor België.

België
Ja

Duitsland Deze oplossing is tax compliant voor Duitsland.

Duitsland
Ja

Frankrijk Deze oplossing is tax compliant voor Frankrijk.

Frankrijk
Ja

Oostenrijk Deze oplossing is tax compliant voor Oostenrijk.

Oostenrijk
Ja

Verenigd Koninkrijk Deze oplossing is tax compliant voor Verenigd Koninkrijk.

Verenigd Koninkrijk
Ja

Zwitserland Deze oplossing is tax compliant voor Zwitserland.

Zwitserland
Ja

Andere Deze oplossing is tax compliant met andere landen.

Andere
Ja

Broncode

Closed source Deze oplossing is closed source.

Closed source
Nee

Open source Deze oplossing is open source.

Open source
Ja

Ecosysteem

Ecosysteem Er bestaat voor deze ERP oplossing een ecosysteem van externe partijen die complementaire diensten leveren zoals add-ons en plug-ins.

Ecosysteem
Standaard aanwezig

Gratis trial

Gratis trial Deze oplossing is beschikbaar als gratis trial.

Gratis trial
Ja

Sandbox

Sandbox Dit ERP systeem heeft een sandbox waar aanpassingen en de werking van het systeem kan worden getest voor livegang.

Sandbox
Standaard aanwezig

Casestudies